Festiwal Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur to wyjątkowe spotkanie, które co roku odbywa się w innym mieście regionu. Głównym organizatorem i koordynatorem Festiwalu jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego. W tym roku w rolę gospodarza oprócz marszałka województwa warmińsko-mazurskiego Pana Gustawa Marka Brzezina wcielił się Pan Andrzej Wiczkowski – starosta ostródzki. Ostróda na dwa dni 16-17 października stała się platformą dzielenia się wspólnymi doświadczeniami i wyzwaniami, które związane są z nową inteligentną specjalizacją regionu jaką jest „Zdrowe życie”. Wydarzenie pn. „Warmia i Mazury – na zdrowie!” stało się okazją do spotkania przedstawicieli biznesu, nauki, samorządu terytorialnego z ekspertami branżowymi, kluczowymi decydentami oraz przedstawicielami mediów.

Na początek uczestnicy spotkania mogli wysłuchać ciekawej prelekcji o formach i sposobach promocji regionu realizowanej przez Departament Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. O czasami nieoczywistych i zaskakujących zadaniach realizowanych przez zespół, opowiadał dyrektor departamentu Robert Szewczyk.

W tematykę Festiwalu wprowadziła uczestników Pani dr Anna Białk-Wolf z Instytutu Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej. Swoją prelekcją pt. „Turystyka Zdrowotna – interesariusze i obszary współpracy” uświadomiła uczestnikom spotkania jak ważne jest odpowiednie sprofilowanie odbiorcy szeroko rozumianych usług medycznych i zrozumienie ich potrzeb oraz oczekiwań w zestawieniu z zasobami, atutami i problemami z którymi mierzą się interesariusze, którzy te oczekiwania i potrzeby chcą zaspokoić.

Po wprowadzeniu za sprawą uczestników paneli dyskusyjnych, prowadzonych przez moderatora – Michała Bartoszewicza nastąpiło rozwinięcie i ciekawa dyskusja z pytaniami z publiczności. W pierwszej dyskusji udział wzięli: Mariusz Arent (Prezes Fundacji Promocji Turystyki Medycznej Proturmed), dr Jarosław Klimczak (Prezes Zarządu Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej), Aleksandra Klonowska-Szałek (Founder slowshop.com), dr hab. Adrian Lubowiecki-Vikuk (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) oraz Andrzej Wiczkowski (Starosta Ostródzki). Motywem przewodnim był temat „Medyczny podróżnik – od slowlife do hightlife”. W kolejnym  panelu dyskusyjnym pn. „Warmia i Mazury – recepta na turystykę medyczną” dyskutowali Łukasz Chylicki (Kierownik ds. Sprzedaży, Philips Polska), Michał Danowski (Prezes AccesMedica), Maria Jelińska (Właścicielka i Dyrektorka Mazurskiego Centrum Rehabilitacji w Dębowej Górze), Marzena Strok-Sadło (Członek Zarządu Klastra Lubelska Medycyna, kierownik referatu ekosystemw gospodarczych i infrastruktury biznesu w Urzędzie Miasta Lublin), Marta Wangin (Dyrektorka Centrum Współpracy z Otoczeniem  Społeczno-Gospodarczym, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie), Jacek Wiśniowski – Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego.

Po części konferencyjnej Festiwalu odbył się warsztat kompetencyjny, którego tematem było „Wyzwalanie fascynacji miejscem, produktem, regionem”. Warsztat poprowadził Adam Pioch (Storytelling Power) mówca, mentor, ekspert z zakresu storytellingu.

Tradycyjnie na Gali Festiwalu nastąpiło ogłoszenie wyników Konkurs PRO Warmia i Mazury na najlepsze projekty promocyjne jednostek samorządu terytorialnego oraz instytucji z województwa warmińsko-mazurskiego. W tegorocznej edycji Konkursu w kategorii promocja gospodarcza wyróżnienie otrzymała gmina Olsztynek za projekt „Punkt Obsługi Inwestora”. Nagrodę Główną zdobył natomiast Powiatowy Urząd Pracy w Iławie, Inkubator Przedsiębiorczości za realizację projektu „Kadry Nowoczesnej Gospodarki” i „Kurs na IT”.

W kategorii promocja ogólna nagroda główna trafiła do Gminy Gołdap za „Regionalny Festiwal Pogranicza Kartaczewo” natomiast wyróżnienie otrzymało Starostwo Powiatowe w Ostródzie za kampanię „Zdrowe Lato”.

Po raz pierwszy na Festiwalu odbyła się Gala III edycji projektu „Nagrody Gospodarcze Żagle Warmii i Mazur”, podczas której zostały nagrodzone przedsiębiorstwa istotnie przyczyniające się do rozwoju gospodarki regionalnej, przestrzegające zasad odpowiedzialnego biznesu i promujące pozytywny wizerunek regionu. Laureatami w poszczególnych kategoriach zostali:

  • CAIRO-soft – producent oprogramowania (małe przedsiębiorstwo)
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie – największa Uczelnia Wyższa w regionie
  • Polbis Auto – dealer samochodowy (średnie przedsiębiorstwo)
  • Warmińsko-Mazurski Zakład Doskonalenia Zawodowego w Olsztynie – usługi szkoleniowe (duże przedsiębiorstwo)
  • Tymbark S.A. – zakład produkcyjny (duże przedsiębiorstwo)

Festiwal Promocji Gospodarczej potwierdził po raz kolejny, że region Warmii i Mazur ma jeszcze bardzo wiele do zaoferowania a samo wydarzenie jest doskonałą przestrzenią do wymiany doświadczeń między samorządowcami a przedsiębiorcami. Daje możliwość zaprezentowania swoich osiągnięć i potencjał nawiązywania cennych relacji.

Zobacz zdjęcia z festiwalu: