Organizatorem corocznych spotkań o promocji regionu jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego. W tym roku wydarzenie w całości poświęcone jest promocji gospodarczej. – Charakter festiwalu dostosowany został do naszego regionu – najważniejsze zadanie samorządu województwa to bowiem promocja gospodarcza – powiedziała Anna Wasilewska z zarządu województwa warmińsko-mazurskiego. – Chcielibyśmy je realizować wspólnie z samorządami lokalnymi, pokazując, że jesteśmy regionem przyjaznym przedsiębiorcom. Wspólnymi siłami możemy wpływać na rozwój województwa.
Gospodarzem tegorocznego spotkania jest Ełk, reprezentowany podczas festiwalu przez prezydenta Tomasza Andrukiewicza. – Większość z naszych miast może się pochwalić walorami turystycznymi, dlatego musimy myśleć o wyróżnikach i o tym, w jaki sposób przyciągnąć uwagę przedsiębiorców – powiedział prezydent. – Można u nas dobrze zainwestować, przykłady takich firm możemy przecież u nas znaleźć. Jednak często nastawieni jesteśmy na szybki sukces, a na ten trzeba czekać czasem kilka lat.
Festiwal w Ełku stał się także okazją do zaprezentowania kierunków promocji regionu na najbliższe lata – zgodnie zaproponowanym przez samorząd województwa hasłem ,,Warmia Mazury. Zdrowe życie, czysty zysk”. – Pokazujemy w ten sposób, że warmińsko-mazurskie to region wysokiej jakości życia – prężna gospodarka działa tu w harmonii ze środowiskiem naturalnym i społeczeństwem – powiedział Radosław Zawadzki, szef promocji regionu.
Istotnym elementem pierwszego dnia festiwalu będzie ogłoszenie zwycięzców drugiej edycji konkursu PRO Warmia Mazury 2013 na najlepsze projekty promocyjne jednostek samorządu terytorialnego województwa warmińsko-mazurskiego. Główną ideą konkursu jest podnoszenie standardów działań marketingowych oraz upowszechnianie najlepszych przykładów i dobrych praktyk z zakresu komunikacji marketingowej, prowadzonej przez samorządy regionu. Wręczenie nagród oraz prezentacja najlepszych projektów nastąpi podczas uroczystej gali (początek w czwartek, 28 listopada o godz. 20).
Kolejny dzień to natomiast część warsztatowa, pozwalająca lepiej poznać oraz przećwiczyć wybrane zagadnienia z zakresu promocji gospodarczej (tematyka content marketingu w promocji gospodarczej samorządu terytorialnego, przygotowanie stron internetowych pod kątem potrzeb i oczekiwań inwestorów oraz wpływ organizacji wewnętrznej instytucji publicznej na promocję gospodarczą i współpracę z przedsiębiorcami).
Partnerem w organizacji Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur 2013 jest miasto Ełk. Partnerem merytorycznym została spółka Citybell Consulting. Patronat medialny objęły Gazeta Samorządu i Administracji, Gazeta Olsztyńska, TVP Olsztyn, Radio Olsztyn, Outsourcing&More, Radio 5, Elk24.pl, InfoserwisElk.pl, wirtualnyelk.pl oraz ForumBiznesu.pl.